loading...
انجمن علمی علوم اجتماعی
انجمن علوم اجتماعی بازدید : 10 یکشنبه 22 دی 1392 نظرات (0)

در حال حاضر، پديده تجردگرايي در کشور ما هم طبق آمارهاي ازدواج و طلاق و سرشماري نفوس و مسکن، رو به رشد است و اگر براي حل آن تدبيري انديشيده نشود، مي‌تواند کشور ما را با بحران جدي و آسيب‌هاي خطرناکي روبه‌رو سازد ...

چند مدت پيش خبري درباره بالا رفتن تعداد خانه هاي مجردي و تمايل جوانان به داشتن زندگي مستقل از خانواده منتشر شد مطرح شدن رسمي اين موضوع نشان مي دهد که تعداد خانه هاي مجردي و تعداد جواناني که جدا از خانواده ها زندگي مي کنند، بالا رفته است نبايد به اين مساله از يک بعد نگاه کرد چون چنين مساله اي، مساله ساده اي نيست و عوامل مختلفي دست به دست هم داده و باعث شده اند اين پديده اجتماعي فرهنگي اتفاق بيفتد يکي از اين عوامل، تغيير فرهنگي است که مهم ترين عامل نيز هست. تغييرات فرهنگي اي که در جامعه ما اتفاق افتاده، اجازه مي دهد پديده اي که تا چند سال پيش يک پديده ممنوع بود، اين روزها به چشم بخورد. تا چند سال پيش جامعه ما به سختي مي پذيرفت که يک نفر بخواهد از خانواده اش بدون ازدواج جدا بشود و زندگي مستقلي در پيش بگيرد.

افزايش روابط پيش از ازدواج مساوي است با کاهش ازدواج و کاهش توليد نسل پاک‌تر، سالم‌تر، باهوش‌تر، زيباتر، داناتر و خدامدارتر

سختگيري هاي اجتماعي بي مورد و مقابله با هر گونه تماس و ارتباط بين دختران و پسران، حتي ارتباط هاي ابتدايي که از نظر عرفي هم مشکلي ندارد، دليل ديگر بروز و ظهور اين پديده است. چنين عاملي، با سخت شدن شرايط ازدواج و بالا رفتن سن ازدواج همراه شده و به تقويت پديده خانه هاي مجردي کمک کرده است در کنار اينها، به دليل همان تغيير فرهنگي اي که به آن اشاره کردم، نسبت به ازدواج هم تغيير نگرش ايجاد شده که اين تغيير نگرش هم مي تواند عامل ديگري در ظهور اين پديده باشد.

بقیه را در ادامه مطلب بخوانید.

انجمن علوم اجتماعی بازدید : 13 شنبه 21 دی 1392 نظرات (0)
به گزارش مشرق نیوز دولت آمریکا همچنان در خط تشدید فهرست تحریم ها به سرعت به پیش می رود و دستگاه سیاست خارجی کشورمان نیز بی توجه به این اقدامات که ماهیت تشدید فشار علیه نهادها و اشخاص خصوصی در کشورمان را دارند و حقوق این اشخاص را در بازرگانی بین المللی به شدت تضییع می کند، ساکت است.

وزارت امور خارجه بدون توجه به دستور جدید وزارت بازرگانی آمریکا برای ممانعت از صدور یک محموله موتور جت هواپیما به ایران و قرار دادن نام شرکت هواپیمای باری "پویا ایرلاین" و دو شرکت ترک و آمریکایی در لیست تحریم‌ها که در این معامله که به تعبیر آمریکا برخلاف تحریم‌های این کشور بوده است، همچنان به دنبال مذاکره برای اجرای توافقنامه ژنو است!

در واقع، با اینکه این تحریم ها درست اهداف و خطوط توافق شده در توافقنامه ژنو را هدف گرفته است، ایران به تحمل این اقدامات پرداخته و بر اجرایی‌شدن آن پای می‌فشرد!

محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان، پیش از این در عین تأکید بر عدم مغایرت اقدامات وزارت خزانه‌داری آمریکا که به تحریم 19 فرد و شرکت اقدام کرده بود، گفته بود که این روال می‌تواند باعث مرگ توافق موقت شود اما بعد از گذشت چند روز از انتشار خبر تحریم جدید وزارت بازرگانی آمریکا علیه شرکت پویا ایرلاین، هنوز وزارت خارجه هیچ گونه واکنشی نشان نداده و سایت رسمی وزارت امور خارجه نیز در بیانیه ها، هیچ مطلبی در این رابطه منعکس نکرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در دیدار هفتگی با خبرنگاران در 17 دی ماه، درباره خبر منتشر شده مبنی بر افزوده شدن نام یک شرکت هواپیمایی ایرانی به لیست تحریم‌های آمریکا با بیان اینکه این خبر را دریافت کردیم و به دنبال دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه هستیم افزود: "چنانچه اطلاعات تکمیلی داشته باشیم آن را بررسی می‌کنیم و در صورت تأیید اخبار منتشرشده اعلام موضع خواهیم کرد"!

بقیه را در ادامه مطلب مطالعه کنید.


انجمن علوم اجتماعی بازدید : 30 دوشنبه 16 دی 1392 نظرات (1)

جناب آقای آبانی

فقدان پدر بزرگوارتان ما را نیز اندوهگین ساخت. غفران و رحمت الهی برای آن عزیز از دست رفته و سلامتی و طول عمر با عزت برای جناب عالی از پروردگار متعال خواهانیم.

انجمن علمی علوم اجتماعی دانشگاه پیام نور آران و بیدگل

تعداد صفحات : 9

درباره ما
به سایت رسمی انـجمـن علمـی عـلـوم اجـتـماعــی دانشگاه پیام نور واحد آران و بیدگل خوش آمدید. چنانچه تمایل به نویسندگی در سایت را دارید حتما از بخش ارتباط با ما اعلام کنید. راستی در نظر سنجی سایت هم شرکت کنید. سپاسگزایم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    علاقه مند به برگزاری کدام یک از برنامه های زیر توسط انجمن علمی علوم اجتماعی می باشید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 53
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 6
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 12
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 16
  • بازدید ماه : 64
  • بازدید سال : 190
  • بازدید کلی : 5,145
  • کدهای اختصاصی