loading...
انجمن علمی علوم اجتماعی
انجمن علوم اجتماعی بازدید : 69 پنجشنبه 14 آذر 1392 نظرات (0)


نماد حیوانات در هر فرهنگ، دارای مفهوم ویژه ی خود است. ممکن است نماد یک حیوان در یک فرهنگ بار مثبت داشته باشد و برعکس در فرهنگی دیگر دارای معنی مناسبی نباشد.

به طور مثال سگ در فرهنگ غرب نمادی از دوست خوب و وفاداراست. اما این حیوان در فرهنگ چین بار منفی دارد. اگر در هنگام گفت و گو از واژه ی سگ برای توصیف یا تشبیه استفاده شود، در واقع نوعی توهین خواهد بود. علاوه بر نماد این جانور، حیوانات دیگر هم هرکدام مفهومی ویژه دارند. بقیه توضیحات را در ادامه مطلب مطالعه فرمایید.

انجمن علوم اجتماعی بازدید : 24 یکشنبه 10 آذر 1392 نظرات (0)


شکاف نسل ها چیست؟ و مفهوم عملی آن در جامعه امروز چه می تواند باشد؟  شکاف نسل چه تاثیری در زندگی می تواند باشد؟

فاصله ميان دو دوره ي نوجوانی و جواني ( جديد ) با دوره ي ميان سال و بالاتر ( گذشته ) از نظر آرمانها ، ارزشها ، گرايشها ، باورداشتها ،  اعتقادات و سبك زندگي را شكاف نسل گويند .

كارل مانهايم : تعلق داشتن به يك طبقه و يك نسل و يا يك گروه سني ، به افراد متعلق به اين مقولات ، موقعيت مشتركي در فراگرد تاریخی و اجتماعی مي دهد ، پهنه ي تجربه بالقوه آنها را به يك صورت خاصي محدود مي سازد و آنها را به يك شيوه فكري و تجربه خاص و يك نوع كنش تاريخي ويژه ي اين موقعيت متمايل ميگرداند . جواناني را كه با مسائل تاريخي مشتركي روبرويند مي توان متعلق به يك نسل دانست . بقیه توضیحات را در ادامه مطلب مطالعه فرمایید.

انجمن علوم اجتماعی بازدید : 26 پنجشنبه 07 آذر 1392 نظرات (0)


اگر اهل گشت و گذار باشید و به كشورهای دیگر سفر كرده باشید، حتما متوجه تفاوت فرهنگی در كشورهای مختلف شده اید. تفاوتی كه در زوایای گوناگون زندگی مردم دیده می شود؛ از نوع گویش و پوشش گرفته تا شیوه رفتار و كردار.
این تفاوت آن گونه است كه گاهی شیوه معاشرت و رفتار مردم در كشوری خاص برای اهالی سایر مناطق عجیب و حتی غیرقابل قبول به نظر می رسد. جهت مشاهده کامل توضیحات به ادامه مطلب بروید.

انجمن علوم اجتماعی بازدید : 20 یکشنبه 05 آبان 1392 نظرات (0)
خطرناکترین شهر برای نوزادان کجاست؟


شهری کوچک در اسپانیا به نام "کاستریل دمارکیا" می‌تواند یکی از خطرناکترین شهرهای جهان برای نوزادان به شمار رود،‌ رسم قدیمی که در این شهر مرسوم است،‌ جان نوزادان را در معرض خطر قرار می‌دهد.

مردی که لباس شیطان به تن دارد در طول مراسم پریدن از روی نوزادان دنبال کودکان می‌دود

 

 آداب و رسوم, نماد شیطان

 

مردی که نماد شیطان است از بالای سر نوزادان می‌پرد تا روحش پاک شود

 

 آداب و رسوم, نماد شیطان

 

براساس این رسم خانواده‌ها نوزادان یکساله خود را بر روی حصیری در مرکز شهر قرار می‌دهند

بیش از 200 نفر در این فستیوال قدیمی حضور داشتند

 

 آداب و رسوم, نماد شیطان

 

مردی که لباس شیطان به تن دارد در طول مراسم پریدن از روی نوزادان دنبال کودکان می‌دود

در فستیوال سالانه‌ای که در این شهر برگزار می‌شود،‌ مردی که لباس نمادین شیطان را به تن کرده برای پاکسازی روحش از روی حصیری که نوزادان بر روی آن دراز کشیده‌اند می‌پرد.

بیش از 200 نفر در فستیوال "ال‌کلاچو" امسال در این شهر حضور داشتند،‌ مراسمی که قدمت آن به سال 1621 باز‌می‌گردد. این مراسم بازسازی نبرد همیشگی میان خیر و شر است و گفته می‌شود با قرار دادن نوزادان در مسیر زندگی خوب درهای بهشت بر روی افراد باز می‌شود.

بر اساس این آیین،‌ خانواده‌ها نوزادان یکساله یا کمتر خود را بر روی حصیری در میدان اصلی شهر قرار می‌دهند و سپس مردی با لباس زرد‌رنگ که لباس نمادین شیطان است،‌ آغاز به دویدن کرده و از بالای سر نوزادان می‌پرد. در این میان مردی که نماد بدی است در اطراف درحال نواختن طبل خواهد بود.

طی قرن‌هایی که این مراسم به صورت سالانه در این شهر کوچک اجرا شده،‌ هیچ گزارشی از آسیب‌دیدگی در میان نوزادان مشاهده نشده است اما با این وجود این فستیوال هنوز به عنوان یکی از خطرناکترین فستیوال‌های جهان شناخته می‌شود. مراسم پریدن از روی نوزادان نقطه اوج فستیوال چهار روزه است که در امتداد تعطیلات مسیحیان به مناسبت روز "کورپوس کریستی" اجرا می‌شود.

سال گذشته پاپ بندیکت شانزدهم کشیشان اسپانیایی را به دوری از این فستیوال توصیه کرد.

منبع: hamshahrionline.ir

درباره ما
به سایت رسمی انـجمـن علمـی عـلـوم اجـتـماعــی دانشگاه پیام نور واحد آران و بیدگل خوش آمدید. چنانچه تمایل به نویسندگی در سایت را دارید حتما از بخش ارتباط با ما اعلام کنید. راستی در نظر سنجی سایت هم شرکت کنید. سپاسگزایم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    علاقه مند به برگزاری کدام یک از برنامه های زیر توسط انجمن علمی علوم اجتماعی می باشید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 53
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 6
  • آی پی امروز : 50
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 57
  • باردید دیروز : 12
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 57
  • بازدید ماه : 105
  • بازدید سال : 231
  • بازدید کلی : 5,186
  • کدهای اختصاصی