loading...
انجمن علمی علوم اجتماعی
انجمن علوم اجتماعی بازدید : 17 پنجشنبه 01 اسفند 1392 نظرات (3)


تقريباً همه ما برخي از علائم اضطراب اجتماعي را در برهه‌اي از زمان تجربه کرده‌ايم: عرق کردن يا لرزش هنگام ارائه يک سخنراني، خجالت‌ يا تنفس سريع به هنگام تقاضاي قرار ملاقات و ضربان قلب چکشي يا حالت تهوع در حين انجام مصاحبه کاري، همه و همه مثال‌هايي از اين موضوع هستند. اما براي بسياري از ما، اضطراب اجتماعي در تمامي موقعيت‌هاي اجتماعي اتفاق نمي‌افتد. اين مشکل با روال عادي زندگي ما مانند فعاليت‌هاي کار و خانواده تداخل نمي‌کند. تا 95 درصد از ما گاهي اوقات در هنگام جلسات، ملاقات افراد جديد در ميهماني، ارائه سخنراني يا صحبت در گروه‌هاي آموزشي احساس ناراحتي و اضطراب مي‌کنيم. حتي اگر اضطراب اجتماعي روي تمام موقعيت‌هاي زندگي‌تان سايه نيانداخته است، شايد بخواهيد در آن موقعيت‌هاي محدود نيز احساس اعتماد به نفس و راحتي بيشتري بکنيد. بقیه را در ادامه مطلب مطالعه فرمایید.

انجمن علوم اجتماعی بازدید : 14 چهارشنبه 30 بهمن 1392 نظرات (0)
انسانها بیشتر عمرشان را در گروهها زندگی می کنند؛آنها به عنوان اعضای خانواده ، ساکنان یک محله یا شهر، اعضای یک گروه خاص اجتماعی یا اقتصادی و یا مذهبی و قومی نیز به عنوان شهروندان یک ملت با یکدیگر رابطه دارند. انسانها حتی اگر خودشان هم آگاه نباشند که اعضای یک گرو هند ، باز به شیوه هایی فکر و عمل می کنند که دست کم بخشی ازآنها را عضویت در گروه تعیین می کند. جامعه شناسی مطالعه قوانین و فرایندهای اجتماعی است که مردم را نه تنها به عنوان افراد و اشخاص بلکه به عنوان اعضاء انجمنها ،گروهها و نهادهای اجتماعی شناسانده و مورد بررسی قرار می دهد .دامنه جامعه شناسی بینهایت وسیع است و از تحلیل برخوردهای گذرا بین افراد در خیابان تا بررسی فرایندهای اجتماعی جهانی را در بر می گیرد. بقیه را در ادامه مطلب مطالعه نمایید.

انجمن علوم اجتماعی بازدید : 27 سه شنبه 29 بهمن 1392 نظرات (0)
به گزارش خبرنگار پرتال خبری آران وبیدگل "ای بی نیوز"،نشست بصیرتی با موضوع استکبار ستیزی و فرصت ها و تهدیدها در آخر الزمان با سخنرانی استاد علی اکبر رائفی پور روز دوشنبه 92/11/28 در محل سالن 9 دی ناحیه مقاومت بسیج آران و بیدگل برگزار گردید.

 
 

این مراسم توسط ناحیه مقاومت بسیج آران و بیدگل و با همت همکاری جمعی از دانشجویان بسیجی این شهرستان برگزار گردید. لازم بذکر است این مراسم با استقبال خوب و چشمگیر عموم مردم مخصوصاً نسل جوان همراه بود.

بقیه تصاویر را در ادامه مطلب مشاهده کنید.

انجمن علوم اجتماعی بازدید : 32 چهارشنبه 23 بهمن 1392 نظرات (0)


استاد علی اکبر رائفی پور ، محقق و پژوهشگر حوزه مهدویت ، فراماسونری ، صهیونیست ، فرقه های نوظهور و ... میباشد. وی تقریبا در تمام دانشگاه های کشور سخنرانی داشته است. لذا کسانی که بحث های او را دنبال میکنند ، اکثرا جوان و بویژه دانشجو هستند. استاد رائفی پور تا به حال علاوه بر تلویزیون ، رادیو و شبکه ی ماهواره ای  ولایت در خارج از کشور سخنرانی داشته اند. امیدوارم که قدر این استاد عزیز را بدانیم.
سخنرانی ایشان در شهر آران و بیدگل با موضوع استکبار ستیزی و  فرصت ها و تهدیدها در آخرالزمان می باشد.
مکان : میدان سپاه ، بلوار عاملی ، خیابان پاسداران ، سالن 9 دی.
زمان : دوشنبه 28 بهمن ماه ساعت 15 الی 18
بازدید برای علاقه مندان آزاد است.

انجمن علوم اجتماعی بازدید : 17 یکشنبه 20 بهمن 1392 نظرات (0)

نظر به اینکه حیات بشری بر عرصه گیتی ، وابسته به منابع موجود کره زمین بوده و با توجه به محدودیت دسترسی به این منابع ، بحث مصرف و اصلاح الگوی آن از اهمیت ویژه ای بر خور دار است . به ویژه آنکه با گسترش زندگی شهرنشینی و افزایش دامنه فعالیت های تبلیغاتی رسانه های مختلف و تشویق به مصرف بیشتر کالاهای مصرفی ، شاهد روند لجام گسیخته ای در مصرف انسانهای معاصر هستیم . نوشتار حاضر می کوشد ضمن بررسی اجمالی در معنا و مفهوم مصرف ، مصرف گرایی و اصلاح الگوی مصرف به تبیین برخی عوامل مصرف زدگی جوامع و آفات اسراف و تبذیر منابع خدا دادی پرداخته و اشاره به پاره ای از توصیه های مرتبط اصلاح الگوی مصرف داشته باشد . بقیه در ادامه مطلب.


انجمن علوم اجتماعی بازدید : 17 شنبه 19 بهمن 1392 نظرات (0)

دانشجویان پیام نور خارج از سقف مجاز انتخاب واحد نکنند. دروس اضافی حذف خواهد شد. به گزارش اخبار پیام نور PnuNews.com مهلت انتخاب واحد نیمسال دوم سال ۹۳-۹۲ پیام نور تا ۱۴ بهمن تمدید شد.دانشجویان پیام نور تا تاریخ اعلام شده می توانند نسبت به انتخاب واحد و یا تغییر واحدهای خود اقدام کنند.همچنین حذف و اضافه از ۲۶ بهمن تا ۵ اسفند خواهد بود. باتوجه به اینکه برخی نمرات در روزهای قبلی اعلام و یا تایید نشده بود ممکن است دانشجویان خارج از سقف انتخاب واحد کرده باشند پس بهتر است با مراجعه به سیستم گلستان انتخاب واحد خود را بررسی کنید.دانشگاه پیام نور نیز اطلاعیه در صفحه اول سیستم گلستان به همین منظور اینگونه صادر کرده است :

" كليه دانشجويان موظف به رعايت سقف مجاز انتخاب واحد، بر اساس معدل نيمسال قبل خود مي باشد لذا عواقب ناشي از عدم توجه به خطاي "حداكثر سقف واحد رعايت نشده است" در منوي ثبت نام بر عهده خود دانشجو مي باشد.
حداكثر واحد قابل اخذ در مقطع  كارشناسي و كارشناسي ناپيوسته به شرح زير ميباشد:
معدل كمتر از 12 حداكثر واحد قابل اخذ 14 واحد - معدل بالاتر از 12 حداكثر واحد قابل اخذ 20 واحد - معدل بالاتر از 17 حداكثر واحد قابل اخذ  24 واحد"
 همچنین لازم به ذکر است لیست منابع نیمسال دوم و لیست ارائه دروس جدید برای ترم بهمن اعلام شده است که دانشجویان ملزم به رعایت پیش نیازها براساس لیست ارائه دروس جدید می باشند ملاک رعایت پیش نیازها آخرین لیست ارائه دروس می باشد و سیستم گلستان ملاک نیست.

انجمن علوم اجتماعی بازدید : 21 جمعه 18 بهمن 1392 نظرات (2)

بسم الله الرحمن الرحیم

با عرض سلام و ادب و احترام خدمت دانشجویان عزیز و گرامی.

سایت انجمن علمی علوم اجتماعی آران و بیدگل به پیشنهاد یکی از دوستانم ، در شهریور ماه امسال راه اندازی شده و هنوز اون طور که باید و شاید مورد استقبال دانشجویان قرار نگرفته. یکی از دلایل اصلی اون ، عدم آگاهی دوستان از وجود چنین سایتی برای رشته علوم اجتماعیه. انجمن علمی رشته ی خودمون هم که بنا به دلایلی کله پا شده و هیچ کس تصمیمی بر فعالیت اون تو دانشگاه نداره ، برای همین هیچ خبری از انجمن در سایت نمیزارم چون نداریم که بزاریم. امیدوارم که فکر و راه چاره ای برای تشکیل مجدد انجمن و ادامه فعالیت مثبت و مفید اون بشه. اما این سایت ، با هزینه شخصی بنده حقیر تاسیس شده و داره فعالیت میکنه. که بدبختانه بدلیل اختلافات در انجمن ، کسی حاضر نمیشه که مطلبی در سایت بزاره و تا به حال دو نفر از دوستان عزیز به سایت خرده گرفته اند که چرا مطالب سایت اینجوریه؟ خب من چیکار کنم وقتی هیچ کس حاضر به فعالیت و همکاری نیست؟ اگه شما تمایل دارید که مطالب مفید در سایت انتشار بدید خیلی ممنون میشم. فقط اطلاع بهم اطلاع بدید. اگه ایده ی جالبی برای تشکیل مجدد انجمن هم دارید که خیلی خوب میشه.

خدانگهدار شما.

انجمن علوم اجتماعی بازدید : 17 یکشنبه 13 بهمن 1392 نظرات (0)

همانطور که اطلاع دارید کشور عزیزمان دارای چند قلاده یوزپلنگ ایرانی است که با بی توجهی مردم و مسئولین ، احتمالا تا سال آینده نسل این گونه ی کمیاب منقرض میشود و خیال همه از بابت یوزپلنگ راحت میشود. به دلیل اینکه ایران دارای این حیوان زیبا و سریع است مسولین محیط زیست و فدراسیون فوتبال با همکاری فیفا تصمیم گرفتند تا تصویر آن را روی پیراهن تیم ملی فوتبال در جام جهانی 2014 در برزیل حک کنند. هرچند که با این کار آبروی یوزپلینگ ایرانی هم ریخته میشود با این سبک بازی بازیکنان پولی ببخشید باتعصب کشورمان. اینم نماد یوزپلینگ ایرانی در دو پیراهن سفید و قرمز.



انجمن علوم اجتماعی بازدید : 6 سه شنبه 08 بهمن 1392 نظرات (0)
به گزارش خبرنگار پرتال خبری آران و بیدگل "ای بی نیوز" ، دکتر رضا رمضانی رئیس دانشگاه پیام نور مرکز آران و بیدگل با اعلام این خبر افزود : این طرح به منظور به اجرایی کردن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در رابطه با طرح حجاب و عفاف در دانشگاه‌ها و مهیا نمودن فضایی آرام برای تحصیل دانشجویان برگزار می گردد  .
وی افزود : در این مصوبه مصادیق پوشش مجاز و غیر مجاز برای دانشجویان مشخص شده و حتی نوع برخورد با دانشجویان متخلف نیز تعیین شده است .
دکتر رضا رمضانی گفت : در همین راستا کمیته عفاف و حجاب در دانشگاه تشکیل شده که برنامه ریزی جهت اجرای طرح را بر عهده خواهد داشت .
رئیس دانشگاه پیام نور مرکز آران و بیدگل گفت : رئیس مرکز ، مدیر فرهنگی ، مسئول حراست ، یک نفر از اعضای هیات علمی ، دو نفر از اساتید مدعو ، نماینده کارکنان ، دو نفر از نمایندگان انجمن ها و تشکل های دانشجویی ، یک نفر کارشناس عفاف و حجاب و نماینده دفتر نهاد رهبری در دانشگاه یا امام جماعت از اعضای این کمیته می باشند .
ایشان ضمن درخواست همکاری از همه دانشجویان ، کارکنان و اساتید اعلام کرد : کمیته عفاف و حجای دانشگاه ، آماده دریافت پیشنهادات و انتقادات سازنده همه عزیزان می باشد و پیشاپیش از همه عزیزانی که در اجرای این طرح با دانشگاه همکاری می نمایند تشکر و قدردانی می نماید .
وی در پایان ضمن اعلام آمادگی برای ارائه این طرح به سایر مراکز آموزش عالی خاطر نشان کرد : امیدواریم با اجرای این طرح بتوانیم گامی در جهت اسلامی شدن دانشگاه برداریم و دانشگاه پیام نور مرکز آران و بیدگل را از لحاظ پوشش  و حجاب ، به عنوان دانشگاهی نمونه در سطح  استان  معرفی نماییم .

انجمن علوم اجتماعی بازدید : 17 سه شنبه 08 بهمن 1392 نظرات (0)

برای شما دانشجویان عزیز برنامه کلاسی رشته علوم اجتماعی گرایش پژوهشگری و برنامه ریزی رو آماده دریافت قرار دادم. این برنامه کلاسی ویژه نیمسال دوم 92-93 از دانشگاه پیام نور آران و بیدگل طراحی شده.


فرمت : PDF

حجم : 104 کیلو بایت

دانلود : دانلود برنامه ریزی کلاسی علوم اجتماعی گرایش پژوهشگری




فرمت : PDF

حجم : 92.8 کیلو بایت

دانلود : دانلود برنامه ریزی کلاسی علوم اجتماعی گرایش برنامه ریزی

انجمن علوم اجتماعی بازدید : 11 یکشنبه 06 بهمن 1392 نظرات (0)

به گزارش گروه فرهنگی-فرهنگ نیوز، در روزهای گذشته سخنان نماینده جنجالی شهر تهران درباره حجاب، با صدای بلند بیان شد تا هم بچه‌های انقلاب در موافقت و مخالفت با وی سخن بگویند و هم ضدانقلاب در این باره موضع‌گیری کند.

آنها که دغدغه سیاسی دارند و دلشان به حال انقلاب می‌سوزد، خوب می‌دانند که پایگاه و تعلق خاطر سیاسی این نماینده دقیقاً چیست و اصلاً می‌شود روی صحبت ها حساب باز کرد یا خیر؛ اما اصل بیان این سخن از زبان یک نماینده آن هم در محلی که قابل انتشار وسیع از سوی رسانه‌ها باشد، عمق اهمیت موضوع و رواج فراوان معضل را نشان می‌دهد.

* سیاست، اقتصاد و شاید فرهنگ و حجاب

اصولاً فرهنگ همواره در اولویت مسایل کشور بوده است و اما نه اولیت نخست! عموم مدیران سیاسی، ورزشی و دیگران در مصاحبه‌های خود از برنامه‌ها و دغدغه‌های فرهنگی خود سخن می‌گویند. در سخنرانی‌ها از اهمیت فرهنگ حرف می‌زنند و البته ابعاد فرهنگی پرونده سابقه مدیریت خود را به انواع گزارش‌های فرهنگی می‌آرایند.

البته پرواضح است که در چنین شرایطی، نه‌تنها استفاده ابزاری از فرهنگ رواج می‌یابد، بلکه در سایه کم‌توجهی و سوءمدیریت برخی افراد، فجایع فرهنگی نیز رخ می‌دهد.

موضوع حجاب اگر چه یک موضوع فرهنگی صرف نیست و جنبه پررنگی در زمینه اعتقادات دینی افراد دارد اما در بُعد فرهنگی نیز آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفته است.


تصویر منتشر شده در سایت های خارجی در خصوص حجاب زنان ایرانی با عنوان ظاهر جدید تهران

عدم مدیریت صحیح در ترویج حجاب سبب شده است تا رسانه‌های داخلی که باید براساس وظایف ذاتی خویش، مبلغ و مروج حجاب باشند، به حالت انفعال رسیده و آنچنان که شایسته است، اثرگذار نباشند. بقیه را در ادامه مطلب بخوانید.

انجمن علوم اجتماعی بازدید : 13 پنجشنبه 03 بهمن 1392 نظرات (0)


پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند : هر کس بزرگسال مسلمانی را گرامی دارد و احترام نماید ، خداوند او را در قیامت از سختی ها و مشکلات در امان می دارد.
الکافی ، ج 2 ، ص 658 ، ح 3

انجمن علوم اجتماعی بازدید : 16 جمعه 27 دی 1392 نظرات (0)

مقاله زیر بررسی مختصر ولی مفیدی دارد بر روشهای مختلف در تحقیقات اجتماعی...

 

براي انجام درست تحقيق بايد دانست يك تحقيق درست كدام است.و براي برانگيختن شوق جامعه شناختي در خود بايد طرحها تحقيقي ماندگار و برجسته بسياري را بخوانيد.
دراينجا شما را با چند نمونه از روشهاي عمده كه در تحقيقات اجتماعي مورد استفاده قرار ميگيرند.آشنا مي كنيم.


سه روش عمده درتحقيقات اجتماعي است .كه عبارتند از:

1-تحقيقات پيمايشي

2-تحقيقات آزمايشي
3-تحقيقات ميداني
جهت مطالعه بیشتر به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.

انجمن علوم اجتماعی بازدید : 16 دوشنبه 23 دی 1392 نظرات (0)

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) : با توجه به اینکه سال تحصیلی ۹۳-۹۲ در دانشگاه پیام نور از ۱۵ شهریورماه آغاز شد، نیمسال دوم نیز ۱۵ روز زودتر از سالهای گذشته برگزار می شود.

طبق آنچه در تقویم آموزشی دانشگاه پیام نور برای سال تحصیلی ۹۳-۹۲ تعریف شده است ، ثبت نام و انتخاب واحد تمام دانشجویان دانشگاه پیام نور برای نیمسال دوم ۹۳-۹۲ از ۲۷ دی ماه ۹۲ آغاز  و تا ۴ بهمن ماه ۹۲ در سایت گلستان دانشگاه پیام نور ادامه خواهد داشت.

کلاسهای درس در این نیمسال نیز از ۶ بهمن ماه ۹۲ فعال خواهند شد.

حذف و اضافه در این نیمسال از ۲۶ بهمن آغاز و تا ۵ اسفند ۹۲ می باشد.

همچنین بر اساس اصلاحیه جدید تقویم آموزشی دانشگاه پیام نور مهلت ارائه درخواست مهمان موقت یا دائم شدن دانشجویان و تایید توسط مراکز مبدا و مقصد برای نیمسال دوم (بهمن) سال تحصیلی۹۳-۹۲ از ۱ دی تا ۱ بهمن ۹۲ اعلام شده است.

مهلت ثبت نمره میان ترم دانشجویان کارشناسی در نیمسال دوم تا ۲۷ خرداد و ارشد تا ۹ تیر ۹۳ می باشد.

امتحانات نیمسال دوم تحصیلی ۹۳-۹۲ دانشگاه پیام نور در خردادماه ۹۳ نیز برگزار خواهد شد.

انجمن علوم اجتماعی بازدید : 10 یکشنبه 22 دی 1392 نظرات (0)

در حال حاضر، پديده تجردگرايي در کشور ما هم طبق آمارهاي ازدواج و طلاق و سرشماري نفوس و مسکن، رو به رشد است و اگر براي حل آن تدبيري انديشيده نشود، مي‌تواند کشور ما را با بحران جدي و آسيب‌هاي خطرناکي روبه‌رو سازد ...

چند مدت پيش خبري درباره بالا رفتن تعداد خانه هاي مجردي و تمايل جوانان به داشتن زندگي مستقل از خانواده منتشر شد مطرح شدن رسمي اين موضوع نشان مي دهد که تعداد خانه هاي مجردي و تعداد جواناني که جدا از خانواده ها زندگي مي کنند، بالا رفته است نبايد به اين مساله از يک بعد نگاه کرد چون چنين مساله اي، مساله ساده اي نيست و عوامل مختلفي دست به دست هم داده و باعث شده اند اين پديده اجتماعي فرهنگي اتفاق بيفتد يکي از اين عوامل، تغيير فرهنگي است که مهم ترين عامل نيز هست. تغييرات فرهنگي اي که در جامعه ما اتفاق افتاده، اجازه مي دهد پديده اي که تا چند سال پيش يک پديده ممنوع بود، اين روزها به چشم بخورد. تا چند سال پيش جامعه ما به سختي مي پذيرفت که يک نفر بخواهد از خانواده اش بدون ازدواج جدا بشود و زندگي مستقلي در پيش بگيرد.

افزايش روابط پيش از ازدواج مساوي است با کاهش ازدواج و کاهش توليد نسل پاک‌تر، سالم‌تر، باهوش‌تر، زيباتر، داناتر و خدامدارتر

سختگيري هاي اجتماعي بي مورد و مقابله با هر گونه تماس و ارتباط بين دختران و پسران، حتي ارتباط هاي ابتدايي که از نظر عرفي هم مشکلي ندارد، دليل ديگر بروز و ظهور اين پديده است. چنين عاملي، با سخت شدن شرايط ازدواج و بالا رفتن سن ازدواج همراه شده و به تقويت پديده خانه هاي مجردي کمک کرده است در کنار اينها، به دليل همان تغيير فرهنگي اي که به آن اشاره کردم، نسبت به ازدواج هم تغيير نگرش ايجاد شده که اين تغيير نگرش هم مي تواند عامل ديگري در ظهور اين پديده باشد.

بقیه را در ادامه مطلب بخوانید.

انجمن علوم اجتماعی بازدید : 14 شنبه 21 دی 1392 نظرات (0)
به گزارش مشرق نیوز دولت آمریکا همچنان در خط تشدید فهرست تحریم ها به سرعت به پیش می رود و دستگاه سیاست خارجی کشورمان نیز بی توجه به این اقدامات که ماهیت تشدید فشار علیه نهادها و اشخاص خصوصی در کشورمان را دارند و حقوق این اشخاص را در بازرگانی بین المللی به شدت تضییع می کند، ساکت است.

وزارت امور خارجه بدون توجه به دستور جدید وزارت بازرگانی آمریکا برای ممانعت از صدور یک محموله موتور جت هواپیما به ایران و قرار دادن نام شرکت هواپیمای باری "پویا ایرلاین" و دو شرکت ترک و آمریکایی در لیست تحریم‌ها که در این معامله که به تعبیر آمریکا برخلاف تحریم‌های این کشور بوده است، همچنان به دنبال مذاکره برای اجرای توافقنامه ژنو است!

در واقع، با اینکه این تحریم ها درست اهداف و خطوط توافق شده در توافقنامه ژنو را هدف گرفته است، ایران به تحمل این اقدامات پرداخته و بر اجرایی‌شدن آن پای می‌فشرد!

محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان، پیش از این در عین تأکید بر عدم مغایرت اقدامات وزارت خزانه‌داری آمریکا که به تحریم 19 فرد و شرکت اقدام کرده بود، گفته بود که این روال می‌تواند باعث مرگ توافق موقت شود اما بعد از گذشت چند روز از انتشار خبر تحریم جدید وزارت بازرگانی آمریکا علیه شرکت پویا ایرلاین، هنوز وزارت خارجه هیچ گونه واکنشی نشان نداده و سایت رسمی وزارت امور خارجه نیز در بیانیه ها، هیچ مطلبی در این رابطه منعکس نکرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در دیدار هفتگی با خبرنگاران در 17 دی ماه، درباره خبر منتشر شده مبنی بر افزوده شدن نام یک شرکت هواپیمایی ایرانی به لیست تحریم‌های آمریکا با بیان اینکه این خبر را دریافت کردیم و به دنبال دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه هستیم افزود: "چنانچه اطلاعات تکمیلی داشته باشیم آن را بررسی می‌کنیم و در صورت تأیید اخبار منتشرشده اعلام موضع خواهیم کرد"!

بقیه را در ادامه مطلب مطالعه کنید.


انجمن علوم اجتماعی بازدید : 31 دوشنبه 16 دی 1392 نظرات (1)

جناب آقای آبانی

فقدان پدر بزرگوارتان ما را نیز اندوهگین ساخت. غفران و رحمت الهی برای آن عزیز از دست رفته و سلامتی و طول عمر با عزت برای جناب عالی از پروردگار متعال خواهانیم.

انجمن علمی علوم اجتماعی دانشگاه پیام نور آران و بیدگل

انجمن علوم اجتماعی بازدید : 15 دوشنبه 09 دی 1392 نظرات (0)


قرار ما ساعت 9 شب نهم دی ماه 1392
در فیسبوک باراک اوباما...
در آخرین مطلب اوباما خواهیم نوشت:
((ما ایستاده ایم))
نقش پلیس بد را اینبار ما برای آن ها بازی خواهیم کرد تا گزینه های روی میزشان را به رخمان نکشند
هر که دارد به سرش شور و نوا
بسم الله

https://www.facebook.com/barackobama
منبع : منتظر پاتوق

انجمن علوم اجتماعی بازدید : 14 دوشنبه 09 دی 1392 نظرات (0)

خداوندا دوستانی دارم که روزگــــــار ، فرصت دیدارشان را کمتر نصیبم میگرداند ، اما تو خود میدانی که یادشان در دلم جاوید است ، دوستانی که رسمشان معرفت ، کردارشان جلای روی و یادشان صفای دل است ، پس آنـــگاه که دست نیاز سوی تو بر می آورند ، پر کن دستشان را از آنچه که در مرام خدایی توســــت.

انجمن علوم اجتماعی بازدید : 18 یکشنبه 08 دی 1392 نظرات (0)

اگه گفتی اشتباهش کجاست؟

بسم الله الرحمن الرحیم

قل هو الله احد الله الصمد لم یلد و لم یولد و لم یکن له کفوا احد

بسم الله الرحمن الرحیم

قل هو الله احد الله الصمد لم یلد و لم یولد و لم یکن له کفوا احد

بسم الله الرحمن الرحیم

قل هو الله احد الله الصمد لم یلد و لم یولد و لم یکن له کفوا احد


خوب دیگه نگرد
اشتباهی نداره
ثواب ختم یه قرآن را بردی
منم تو ثوابتون شریکم
اگه دوست داری بقیه هم از این ثواب بهره مند بشن لایک کن و اشتراک کن !



برگرفته ازشبکه اجتماعی سرامد

انجمن علوم اجتماعی بازدید : 16 شنبه 07 دی 1392 نظرات (0)

اگر شما در موتور جستجوگر گوگل به دنبال ترجمه متون خود هستید ، بدانید که این ابزار جهت رضای خدا برای شما تهیه نشده و ابزاری برای جاسوسی از کاربران سایبری است. اما گوگل خیانتی واضح نسبت به مسلمانان را در ترجمه متون خود به کار گرفته است. اگر شما به این آدرس بروید و به فارسی تایپ کنید "جهانیان بدانند ، وهابی ها مسلمان نیستند" گوگل برای ترجمه این جمله به انگلیسی می نویسد "Know the world, Muslims are Wahhabis" یعنی "میدانم جهان، مسلمانان وهابی هستند" و اگر بالعکس متن انگلیسی را به فارسی ترجمه کنید به این نتیجه میرسید. به نظر شما اینکار سهل انگاری و یا اتفاقی است؟


منبع : انجمن علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه پیام نور آران و بیدگل

انجمن علوم اجتماعی بازدید : 16 جمعه 06 دی 1392 نظرات (0)


آیا میدانستید که ایران :
1- بزرگ ترین تولید کننده پسته ی جهان با 230.000 تن
2- بزرگ ترین تولید کننده زعفران جهان ۹۳٫۷٪ تولید
3- بزرگ ترین تولید کننده خاویار جهان
4- بزرگ ترین تولید کننده انواع توت
5- بزرگ ترین تولید کننده میوه های هسته دار
6- بزرگ ترین تولید کننده زرشک جهان
7- داغ‌ ترین دمای ثبت‌ شده در سطح زمین، ۷۰٫۷ درجه سانتی‌گراد (۱۵۹ فارنهایت) ثبت شده در دشت لوت
8- مرگبار ترین بوران ثبت شده در جهان 4 هزار کشته در سال 1350
9- بزرگ ترین وارد کننده گندم
10- بالاترین نرخ فرار مغزها در دنیا
11- بالاترین نسبت ثبت‌نام دختران به پسران در مدارس ، ۱٫۲۲ دانش‌آموز دختر به پسر
12- محلی که بشترین تشعشع رادیواکتیو طبیعی زمینه را دارد، با مقدار سالانه ۲۶۰ ام‌ث‌وی
13- بیشترین تعداد زمین‌لرزه‌های شدید، ۵٫۵+ ریشتر شدت
14- دقیق ترین گاهشمار دنیا : گاهشمار ایرانی
15- بالاترین درصد شیوع مصرف مواد افیونی، ۲٫۸٪ از کل جمعیت
16- بالاترین تعداد پایتخت‌های پیشین، ۳۱ پایتخت سابق
17- میزبان بزرگ‌ترین جمعیت آوارگان خارجی، عمدتاً آوارگان عراقی و افغان
18- بزرگ ترین تولید کننده فیروزه جهان
19- بزرگ ترین تولید کننده فلز روی جهان
20- بزرگ ترین تولید کننده و صادر کننده فرش دستباف
21- سریع‌ ترین رشد سالانه در علم و تکنولوژی دنیا، ۱۰۰۰٪ افزایش تولید علم و تکنولوژی در جهان
22- قدیمی ترین کشور جهان،تاسیس: 3200 سال قبل از میلاد


منبع : ویکی پدیا

انجمن علوم اجتماعی بازدید : 16 جمعه 06 دی 1392 نظرات (0)

سایت علوم سرا یکی از سایت های مرجع و پرکاربرد برای دانشجویان پیام نور هست. شما میتونید در این سایت مقالات فارسی و انگلیسی ، جزوات و کتب و از همه مهم تر نمونه سوالات پیام نور را همراه با پاسخ نامه دریافت کنید. جهت رفتن به سایت علوم سرا اینجا را کلیک کنید.

انجمن علوم اجتماعی بازدید : 14 پنجشنبه 28 آذر 1392 نظرات (0)


حالت اول : اگر استاد برای دانشجو نمره میان ترم در نظر بگیرد

میان ترم از ۶ نمره + نمره امتحان از ۱۴ نمره = ۲۰  
حالت دوم
: اگر استاد برای دانشجو نمره میان ترم در نظر نگیرد
نمره امتحان از ۱۴ نمره ضرب در ۱۰ سپس تقسیم بر ۷ = ۲۰
نکته ۱ : نمرات دانشجو برای تمام دروس در هر دو حالت محاسبه می شود و بهترین حالت در نظر گرفته میشود.

به طور مثال اگر استاد برای دانشجو نمره میان ترم ۳ از ۶ نمره را در نظر بگیرد و  دانشجو نمره ۱۴ از ۱۴نمره را کسب کند در حالت اول نمره دانشجو ۱۷ می شود اما در حالت دوم نمره دانشجو ۲۰ می شود پس سیستم نمره ۲۰ را برای دانشجو در نظر میگیرد ۱۴*۱۰/۷ = ۲۰


منبع : اخبار پیام نور

انجمن علوم اجتماعی بازدید : 17 سه شنبه 26 آذر 1392 نظرات (0)
زمان انتشار کارت ورود به جلسه امتحانات پایان ترم پیام نور از 26 آذر قابل دریافت می باشد.

همچنین امتحانات نیمسال اول 93-92 پیام نور از 30 آذر آغاز و تا 26 دیماه ادامه خواهد داشت.

انجمن علوم اجتماعی بازدید : 19 سه شنبه 26 آذر 1392 نظرات (0)

روش اول : پرداخت از طریق خود پرداز و سایر سامانه های بانک صادرات ( غیر حضوری )

توجه : اطلاعات مربوط به شناسه قبض و شناسه پرداخت در سایر بانک ها معتبر نیست.

برای پرداخت شهریه از طریق روش اول ، داشتن شناسه قبض و شناسه پرداخت الزامیست.



روش دوم : پرداخت الکترونیکی

در این روش میتوانید با مراجعه به منوی درگاه پرداخت بانک صادرات در سیستم گلستان ، نسبت به پرداخت شهریه خود اقدام نمایید. آموزش _> شهریه _> پرداخت های الکترونیکی دانشجو



روش سوم : پرداخت حضوری در شعب بانک صادرات با استفاده از شماره سریال فیش

برای پرداخت از طریق حضوری ، ابتدا به سایت سیستم گلستان رفته سپس از فیش واریز وجوه پرینت گرفته و به بانک صادرات مراجعه نمایید. پس از گذشت 48 ساعت از پرداخت حضوری ، پنل کاربری شما فعال میشود و قادر به گرفتن کارت ورود به جلسه خواهید بود.

انجمن علوم اجتماعی بازدید : 15 شنبه 23 آذر 1392 نظرات (0)

نتایج تحقیقات جدید حاکی از آن است که افزایش جمعیت انسان می تواند صدها گونه جانوری را طی 40 سال آینده با انقراض مواجه کند

به گزارش مهر، دانشمندان دانشگاه اوهایو می‌گویند متوسط رشد جمعیت انسان فقط در آمریکا طی دهه آینده، انقراض 3.3 درصدی و تا 2050 انقراض 10.8 درصدی گونه‌های جانوری را در پی خواهد داشت.

این تحقیقات نشان داده است آمریکا ششمین کشور در جهان است که گونه‌های گیاهی و جانوری آن در معرض خطر انقراض قرار دارند.

پژوهشگران پیش از این بر اساس داده‌های سال 2000؛ افزایش جمعیت انسان و وضعیت حیوانات در معرض خطر را برای سال 2004 پیش بینی کردند.

در این مطالعه جدید، پیش بینی آن مدل، توسط آمارهای واقعی سال 2010 تایید شد. دانشمندان سپس داده‌های 114 کشور را در همین مدل به کار گرفتند تا پیش بینی‌های خود را برای نیمه قرن حاضر بسط و گسترش دهند.

جفری مک کی، استاد انسان شناسی دانشگاه اوهایو و مجری این تحقیقات گفت: این مطالعات به وضوح نشان می‌دهد که نه تنها تراکم جمعیت انسانی بلکه رشد جمعیت انسان هنوز بر خطر انقراض دیگر گونه‌های حیات جانوری موثر است.

وی افزود: پیش بینی‌های آنها فقط بر اساس تراکم جمعیت انسانی صورت گرفته و تغییرات اقلیم، صنعتی سازی یا جنگ‌ها در نظر گرفته نشده است از این رو تعداد واقعی که برای سال 2050 پیش بینی می‌شود بسیار متفاوت خواهد بود.

مک کی، داده‌های مورد استفاده را در مورد گونه‌های در معرض خطر از فهرست قرمز اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت و داده‌های سرشماری‌های انسان در سال 2000 و 2010 از پایگاه داده‌ها اداره سرشماری آمریکا جمع آوری کرده است.

این پژوهشگران مدلی را با استفاده از معادلات برای تحلیل ارتباط بین این متغیرها ایجاد کرد.

محققان پس از آنکه توانستند با استفاده از داده‌های 2010، صحت پیش بینی‌های سال 2004 را تایید کنند دوباره از همین معادلات برای تعیین وضعیت کنونی و سال 2050 استفاده کردند.

بنا بر تاکید دانشمندان کشورهایی که بیشترین رشد تراکم جمعیتی را دارند بیشترین تعداد گونه‌های جانوری را در خطر انقراض قرار می‌دهند.

به نقل از همشهری آنلاین

انجمن علوم اجتماعی بازدید : 17 چهارشنبه 20 آذر 1392 نظرات (0)

به گزارش فرهنگ نیوز، رسانه ملی از دید مردم جایگاهی ویژه دارد. همچنانکه برنامه ها و مطالب آموزشی آن نقش بسزایی در ارتقاء سطح فرهنگ عمومی دارد. در این میان برنامه های تبلیغاتی سازمان صدا و سیما از دید مردم، حائز اهمیت است. تا جائیکه مردم به اعتبار این تبلیغات مهر تایید به آن زده و از جستجوی کیفی محصول صرف نظر می کنند. جدای از بحث کیفیت ، مردم این انتظار را دارند که صدا وسیما از ارگانهایی مثل وزارت بازرگانی و وزارت بهداشت درباره مجوز محصول استعلام شود. اما آیا واقعا اینگونه است؟

متأسفانه باید گفت صدا وسیما از این حداقل ها هم چشم پوشی می کند و تمام تبلیغات سازمانی بدون نظارت پخش می شود. حجت ما بر این ادعا تبلیغاتی است که قارچ گونه در حال رشد است کرم و محصولات حلزون یکی از این گروه کالاها بود که بعد از مدتها پخش شبانه روزی از طریق صدا وسیما کاشف به عمل آمد که مجوز وزارت بهداشت هم ندارد. با این حساب می توان این نتیجه گیری را انجام داد که آنچه برای صدا و سیما مهم است کسب درآمد به هر قیمتی است. حتی اگر سرمایه مردم در این راه از بین برود. بقیه را در ادامه مطلب بخوانید.

انجمن علوم اجتماعی بازدید : 15 سه شنبه 19 آذر 1392 نظرات (0)


دانشجویان محترم جهت دریافت سپهر کارت خود به امور مالی مراجعه نمایند و جهت تکمیل اطلاعات حساب خود لازم است بعد از دریافت کارت و رمز مربوطه با در دست داشتن اصل کارت ملی و شناسنامه و تصویر آن به نزدیکترین شعبه بانک صادرات ایران مراجعه و در صورت بروز هرگونه سوال و مشکلی به همکاران شعبه یادآوری نمایند که بخشنامه شماره 25 مورخه 92/05/30 حاوی دستور العمل کامل و لازم در این موارد می باشد.

انجمن علوم اجتماعی بازدید : 18 دوشنبه 18 آذر 1392 نظرات (0)


خوب چه طوری انتظار داریم جوون نسل سومی با این اوصاف حضرت زهرا (س) رو بشناسه...اونوقتم سرکوبشون میکنیم که شماها دم از اسلام نبردید مگه نباید یکی اسلام رو واسه اینا تعریف کنه ....بهشون بگه باورشون بشه نه واسشون شعار بدید......


منبع : وبلاگ بی حجابی

انجمن علوم اجتماعی بازدید : 19 یکشنبه 17 آذر 1392 نظرات (0)

به گزارش اخبار پیام نور PnuNews.com ثبت درخواست گواهی اشتغال به تحصیل امکان جدیدی می باشد که از امروز در سیستم گلستان پیام نور فراهم شد. از این پس دانشجویان پیام نور می توانند بدون مراجعه به دانشگاه پیام نور به صورت غیر حضوری و از طریق سیستم گلستان نسبت به ثبت درخواست گواهی اشتغال به تحصیل خود برای ادارات مختلف اقدام کنند. دانشجویان پیام نور با مراجعه به سیستم گلستان به آدرس reg.pnu.ac.ir و از مسیر آموزش -> دانشجو -> درخواست ها -> "در خواست گواهی اشتغال به تحصیل و شهریه" از این امکان جدید استفاده کنند.در این پس از آنکه دانشجو در سیستم درخواست خود را ثبت کرد کارشناس مربوطه آن را بررسی می کند و در صورت تایید نسبت به صدور گواهی اقدام می کند.تایید شدن و یا نشدن درخواست ها در سیستم گلستان در همان منو درخواست گواهی مشخص میشود و در صورتی که درخواستی توسط کارشناسی رد شود علت آن در سیستم گلستان به دانشجو اعلام می شود.

تعداد صفحات : 2

درباره ما
به سایت رسمی انـجمـن علمـی عـلـوم اجـتـماعــی دانشگاه پیام نور واحد آران و بیدگل خوش آمدید. چنانچه تمایل به نویسندگی در سایت را دارید حتما از بخش ارتباط با ما اعلام کنید. راستی در نظر سنجی سایت هم شرکت کنید. سپاسگزایم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    علاقه مند به برگزاری کدام یک از برنامه های زیر توسط انجمن علمی علوم اجتماعی می باشید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 53
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 6
  • آی پی امروز : 67
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 78
  • باردید دیروز : 12
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 78
  • بازدید ماه : 126
  • بازدید سال : 252
  • بازدید کلی : 5,207
  • کدهای اختصاصی