loading...
انجمن علمی علوم اجتماعی
انجمن علوم اجتماعی بازدید : 16 یکشنبه 13 بهمن 1392 نظرات (0)

همانطور که اطلاع دارید کشور عزیزمان دارای چند قلاده یوزپلنگ ایرانی است که با بی توجهی مردم و مسئولین ، احتمالا تا سال آینده نسل این گونه ی کمیاب منقرض میشود و خیال همه از بابت یوزپلنگ راحت میشود. به دلیل اینکه ایران دارای این حیوان زیبا و سریع است مسولین محیط زیست و فدراسیون فوتبال با همکاری فیفا تصمیم گرفتند تا تصویر آن را روی پیراهن تیم ملی فوتبال در جام جهانی 2014 در برزیل حک کنند. هرچند که با این کار آبروی یوزپلینگ ایرانی هم ریخته میشود با این سبک بازی بازیکنان پولی ببخشید باتعصب کشورمان. اینم نماد یوزپلینگ ایرانی در دو پیراهن سفید و قرمز.



انجمن علوم اجتماعی بازدید : 11 یکشنبه 06 بهمن 1392 نظرات (0)

به گزارش گروه فرهنگی-فرهنگ نیوز، در روزهای گذشته سخنان نماینده جنجالی شهر تهران درباره حجاب، با صدای بلند بیان شد تا هم بچه‌های انقلاب در موافقت و مخالفت با وی سخن بگویند و هم ضدانقلاب در این باره موضع‌گیری کند.

آنها که دغدغه سیاسی دارند و دلشان به حال انقلاب می‌سوزد، خوب می‌دانند که پایگاه و تعلق خاطر سیاسی این نماینده دقیقاً چیست و اصلاً می‌شود روی صحبت ها حساب باز کرد یا خیر؛ اما اصل بیان این سخن از زبان یک نماینده آن هم در محلی که قابل انتشار وسیع از سوی رسانه‌ها باشد، عمق اهمیت موضوع و رواج فراوان معضل را نشان می‌دهد.

* سیاست، اقتصاد و شاید فرهنگ و حجاب

اصولاً فرهنگ همواره در اولویت مسایل کشور بوده است و اما نه اولیت نخست! عموم مدیران سیاسی، ورزشی و دیگران در مصاحبه‌های خود از برنامه‌ها و دغدغه‌های فرهنگی خود سخن می‌گویند. در سخنرانی‌ها از اهمیت فرهنگ حرف می‌زنند و البته ابعاد فرهنگی پرونده سابقه مدیریت خود را به انواع گزارش‌های فرهنگی می‌آرایند.

البته پرواضح است که در چنین شرایطی، نه‌تنها استفاده ابزاری از فرهنگ رواج می‌یابد، بلکه در سایه کم‌توجهی و سوءمدیریت برخی افراد، فجایع فرهنگی نیز رخ می‌دهد.

موضوع حجاب اگر چه یک موضوع فرهنگی صرف نیست و جنبه پررنگی در زمینه اعتقادات دینی افراد دارد اما در بُعد فرهنگی نیز آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفته است.


تصویر منتشر شده در سایت های خارجی در خصوص حجاب زنان ایرانی با عنوان ظاهر جدید تهران

عدم مدیریت صحیح در ترویج حجاب سبب شده است تا رسانه‌های داخلی که باید براساس وظایف ذاتی خویش، مبلغ و مروج حجاب باشند، به حالت انفعال رسیده و آنچنان که شایسته است، اثرگذار نباشند. بقیه را در ادامه مطلب بخوانید.

انجمن علوم اجتماعی بازدید : 14 شنبه 21 دی 1392 نظرات (0)
به گزارش مشرق نیوز دولت آمریکا همچنان در خط تشدید فهرست تحریم ها به سرعت به پیش می رود و دستگاه سیاست خارجی کشورمان نیز بی توجه به این اقدامات که ماهیت تشدید فشار علیه نهادها و اشخاص خصوصی در کشورمان را دارند و حقوق این اشخاص را در بازرگانی بین المللی به شدت تضییع می کند، ساکت است.

وزارت امور خارجه بدون توجه به دستور جدید وزارت بازرگانی آمریکا برای ممانعت از صدور یک محموله موتور جت هواپیما به ایران و قرار دادن نام شرکت هواپیمای باری "پویا ایرلاین" و دو شرکت ترک و آمریکایی در لیست تحریم‌ها که در این معامله که به تعبیر آمریکا برخلاف تحریم‌های این کشور بوده است، همچنان به دنبال مذاکره برای اجرای توافقنامه ژنو است!

در واقع، با اینکه این تحریم ها درست اهداف و خطوط توافق شده در توافقنامه ژنو را هدف گرفته است، ایران به تحمل این اقدامات پرداخته و بر اجرایی‌شدن آن پای می‌فشرد!

محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان، پیش از این در عین تأکید بر عدم مغایرت اقدامات وزارت خزانه‌داری آمریکا که به تحریم 19 فرد و شرکت اقدام کرده بود، گفته بود که این روال می‌تواند باعث مرگ توافق موقت شود اما بعد از گذشت چند روز از انتشار خبر تحریم جدید وزارت بازرگانی آمریکا علیه شرکت پویا ایرلاین، هنوز وزارت خارجه هیچ گونه واکنشی نشان نداده و سایت رسمی وزارت امور خارجه نیز در بیانیه ها، هیچ مطلبی در این رابطه منعکس نکرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در دیدار هفتگی با خبرنگاران در 17 دی ماه، درباره خبر منتشر شده مبنی بر افزوده شدن نام یک شرکت هواپیمایی ایرانی به لیست تحریم‌های آمریکا با بیان اینکه این خبر را دریافت کردیم و به دنبال دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه هستیم افزود: "چنانچه اطلاعات تکمیلی داشته باشیم آن را بررسی می‌کنیم و در صورت تأیید اخبار منتشرشده اعلام موضع خواهیم کرد"!

بقیه را در ادامه مطلب مطالعه کنید.


انجمن علوم اجتماعی بازدید : 15 دوشنبه 09 دی 1392 نظرات (0)


قرار ما ساعت 9 شب نهم دی ماه 1392
در فیسبوک باراک اوباما...
در آخرین مطلب اوباما خواهیم نوشت:
((ما ایستاده ایم))
نقش پلیس بد را اینبار ما برای آن ها بازی خواهیم کرد تا گزینه های روی میزشان را به رخمان نکشند
هر که دارد به سرش شور و نوا
بسم الله

https://www.facebook.com/barackobama
منبع : منتظر پاتوق

انجمن علوم اجتماعی بازدید : 16 جمعه 06 دی 1392 نظرات (0)


آیا میدانستید که ایران :
1- بزرگ ترین تولید کننده پسته ی جهان با 230.000 تن
2- بزرگ ترین تولید کننده زعفران جهان ۹۳٫۷٪ تولید
3- بزرگ ترین تولید کننده خاویار جهان
4- بزرگ ترین تولید کننده انواع توت
5- بزرگ ترین تولید کننده میوه های هسته دار
6- بزرگ ترین تولید کننده زرشک جهان
7- داغ‌ ترین دمای ثبت‌ شده در سطح زمین، ۷۰٫۷ درجه سانتی‌گراد (۱۵۹ فارنهایت) ثبت شده در دشت لوت
8- مرگبار ترین بوران ثبت شده در جهان 4 هزار کشته در سال 1350
9- بزرگ ترین وارد کننده گندم
10- بالاترین نرخ فرار مغزها در دنیا
11- بالاترین نسبت ثبت‌نام دختران به پسران در مدارس ، ۱٫۲۲ دانش‌آموز دختر به پسر
12- محلی که بشترین تشعشع رادیواکتیو طبیعی زمینه را دارد، با مقدار سالانه ۲۶۰ ام‌ث‌وی
13- بیشترین تعداد زمین‌لرزه‌های شدید، ۵٫۵+ ریشتر شدت
14- دقیق ترین گاهشمار دنیا : گاهشمار ایرانی
15- بالاترین درصد شیوع مصرف مواد افیونی، ۲٫۸٪ از کل جمعیت
16- بالاترین تعداد پایتخت‌های پیشین، ۳۱ پایتخت سابق
17- میزبان بزرگ‌ترین جمعیت آوارگان خارجی، عمدتاً آوارگان عراقی و افغان
18- بزرگ ترین تولید کننده فیروزه جهان
19- بزرگ ترین تولید کننده فلز روی جهان
20- بزرگ ترین تولید کننده و صادر کننده فرش دستباف
21- سریع‌ ترین رشد سالانه در علم و تکنولوژی دنیا، ۱۰۰۰٪ افزایش تولید علم و تکنولوژی در جهان
22- قدیمی ترین کشور جهان،تاسیس: 3200 سال قبل از میلاد


منبع : ویکی پدیا

انجمن علوم اجتماعی بازدید : 17 چهارشنبه 20 آذر 1392 نظرات (0)

به گزارش فرهنگ نیوز، رسانه ملی از دید مردم جایگاهی ویژه دارد. همچنانکه برنامه ها و مطالب آموزشی آن نقش بسزایی در ارتقاء سطح فرهنگ عمومی دارد. در این میان برنامه های تبلیغاتی سازمان صدا و سیما از دید مردم، حائز اهمیت است. تا جائیکه مردم به اعتبار این تبلیغات مهر تایید به آن زده و از جستجوی کیفی محصول صرف نظر می کنند. جدای از بحث کیفیت ، مردم این انتظار را دارند که صدا وسیما از ارگانهایی مثل وزارت بازرگانی و وزارت بهداشت درباره مجوز محصول استعلام شود. اما آیا واقعا اینگونه است؟

متأسفانه باید گفت صدا وسیما از این حداقل ها هم چشم پوشی می کند و تمام تبلیغات سازمانی بدون نظارت پخش می شود. حجت ما بر این ادعا تبلیغاتی است که قارچ گونه در حال رشد است کرم و محصولات حلزون یکی از این گروه کالاها بود که بعد از مدتها پخش شبانه روزی از طریق صدا وسیما کاشف به عمل آمد که مجوز وزارت بهداشت هم ندارد. با این حساب می توان این نتیجه گیری را انجام داد که آنچه برای صدا و سیما مهم است کسب درآمد به هر قیمتی است. حتی اگر سرمایه مردم در این راه از بین برود. بقیه را در ادامه مطلب بخوانید.

انجمن علوم اجتماعی بازدید : 17 دوشنبه 18 آذر 1392 نظرات (0)


خوب چه طوری انتظار داریم جوون نسل سومی با این اوصاف حضرت زهرا (س) رو بشناسه...اونوقتم سرکوبشون میکنیم که شماها دم از اسلام نبردید مگه نباید یکی اسلام رو واسه اینا تعریف کنه ....بهشون بگه باورشون بشه نه واسشون شعار بدید......


منبع : وبلاگ بی حجابی

درباره ما
به سایت رسمی انـجمـن علمـی عـلـوم اجـتـماعــی دانشگاه پیام نور واحد آران و بیدگل خوش آمدید. چنانچه تمایل به نویسندگی در سایت را دارید حتما از بخش ارتباط با ما اعلام کنید. راستی در نظر سنجی سایت هم شرکت کنید. سپاسگزایم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    علاقه مند به برگزاری کدام یک از برنامه های زیر توسط انجمن علمی علوم اجتماعی می باشید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 53
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 6
  • آی پی امروز : 46
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 52
  • باردید دیروز : 12
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 52
  • بازدید ماه : 100
  • بازدید سال : 226
  • بازدید کلی : 5,181
  • کدهای اختصاصی